PXL studenten maken publireportage over de Masita Soccer Arena
Hard work beats talent, when talent doesn’t work hard.
Pino Canale en Stefano Ghiro, twee gewezen profvoetballers, zetten enkele jaren geleden een uniek project op poten. De AA-drink Soccer Arena omvat een voetbalschool, sportwinkel en brasserie. Mede-zaakvoerder Pino Canale vertelt er meer over.
Het idee ontstond in Duitsland. Toen ik er speelde waren voetbalscholen daar de hype van het moment. Terug in België besloot ik samen met Stefano Ghiro het concept naar hier te halen. Als kind had ik buiten de droom om profvoetballer te worden ook de wens om een sportwinkel en brasserie te openen.
Dus besloten we een sportwinkel en brasserie toe te voegen aan onze voetbalschool. Verder vulden we ons team aan met Marc Parthoens die zich bezighoudt met de cijfertjes. Dankzij Marc kunnen wij ons bezighouden met datgene wat ons interesseert.
Als moto hanteren we “ hard work beats talent, when talent doesn’t work hard.” We willen de spelers hiermee duidelijk maken dat je niet enkel een prof kan worden als je talent hebt. Je moet ervoor werken als je aan de top wil geraken.
“Als kind droomde ik ervan om profvoetballer te worden, een sportwinkel te hebben en een brasserie te beginnen.”
Sind vorig jaar zijn we gestart met een competitieploeg gaande van de U7 tot U11. We kiezen bewust voor jonge voetballertjes. Hun spelvreugde en hen zien doorbreken geeft ons een enorme voldoening. Daarom zijn we sinds kort ook gestart met de begeleiding van jonge spelers. We proberen hen onder te brengen bij grote clubs als Roda Jc en Club Brugge, met beide hebben wij een samenwerkingsverband.
Qua partners werken we enkel samen met grote namen, zoals AA Drink en Patrick. AA Drink, één van de bekendste sportdranken, ondersteunt ons al 5 jaar en we hopen er nog minstens 5 jaar bij te doen.